Verrekijker

verrekijkerKBS De Verrekijker een katholieke school. En dat vertaalt zich in de sfeer op school.

De Verrekijker is gevestigd in een mooi nieuw, duurzaam, multifunctioneel schoolgebouw.

We laten kinderen opgroeien in een positief leer-, werk- en leefklimaat. Samen zorgen we voor een veilige, uitnodigende en plezierige omgeving, waar iedereen zich thuis voelt.

We bieden kinderen ‘Goed onderwijs dichtbij’. Ze krijgen bij ons de kans om zich optimaal te ontwikkelen. Samen met kinderen en hun ouders gaan we op ontdekkingsreis. We bereiden ze voor op de maatschappij van de toekomst.

Thematisch werken, ontdekkend en ontwerpend leren, eigen doelen stellen en talentontwikkeling staan daarin centraal. We stimuleren kinderen hoge doelen te stellen en te behalen. Hierbij houden wij rekening met ieders individuele kwaliteiten, talenten en persoonlijke ervaringen.

In het bijzonder willen we ze leren verantwoordelijk te zijn voor hun eigen gedrag en ontwikkeling, hen begeleiden bij het oplossen van problemen en leren de juiste informatie te vinden.
Zo zal ieder kind zichzelf steeds meer ontdekken tijdens de reis.

Namens het team van De Verrekijker,

Edith Eusterbrock

Onze schooltijden:

Met ingang van 1 augustus 2022 hanteren wij het vijf-gelijke-dagenmodel.
Dit houdt in dat de leerlingen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur les hebben. De pauze- en gymtijden worden jaarlijks vastgesteld. Zie hiervoor de schoolgids op de website van De Verrekijker.