pax christi

Pax Christi is sinds 1982 aan de Hoofdstraat 68 te Overdinkel gevestigd.

De school ligt in een rustige omgeving en is omgeven met veel groen en ruime speelgelegenheid. We bieden onderwijs aan kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 à 13 jaar. Als uitgangspunt hanteren wij het leerstofjaarklassensysteem, waarin wij per leerjaar werken op verschillende instructie -en verwerkingsniveaus. In de middagen is er ruimte voor creativiteit en werken we groepsoverstijgend.
In ons onderwijsaanbod hebben wij oog voor het pedagogische klimaat aan de hand van positieve gedragsondersteuning. Wij vinden het van belang om samen met kind en ouder(s) bij te dragen aan het totale succes van het kind. In onze school werken we samen met onze partner in de kinderopvang Humankind Ocarina. Zij bieden BSO en peutereducatie. Samenwerken vinden we van groot belang om ieder kind het beste te bieden. Ons motto is dan ook:

SAMEN STERK IN ONDERWIJS

Op de Pax Christi is er gekozen voor een zogenaamd continurooster.
Dit houdt in dat er een korte middagpauze wordt gehouden, waarin de leerkracht met de kinderen van de klas eet. Daarna wordt, ook onder verantwoordelijkheid van de leerkrachten, nog even gespeeld.

De kinderen nemen zelf een lunchpakket en drinken mee van huis. Het drinken zal in een koelkast worden bewaard. Het lunchpakket blijft in de tas.
Het continurooster biedt een aantal mogelijkheden voor school en ouders en loopt vooruit op een maatschappelijke ontwikkeling, waarbij de school meer is dan alleen een onderwijsinstituut.

DE SCHOOLTIJDEN

Met ingang van 1 augustus 2022 hanteren wij het vijf-gelijke-dagenmodel.
Dit houdt in dat de leerlingen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur les hebben. De pauze- en gymtijden worden jaarlijks vastgesteld. Zie hiervoor de schoolgids op de website van Pax Christi.