Veldzijde

KBS Veldzijde Losser

KBS Veldzijde Losser Samen met passie ontwikkelen

Wij zijn vanuit ons hart en ziel als team betrokken bij het ontwikkelen en leren van onze leerlingen. Samen met onze leerlingen en ouders willen wij een schoolgemeenschap vormen waarin ieder actief betrokken is en met plezier deelneemt.

Wij streven naar een positief pedagogisch schoolklimaat waarin leerlingen, ouders en partners zich welkom en prettig voelen, dit doen wij middels de Kanjertraining. Samenwerking is voor ons een belangrijke kernwaarde.

Wij werken continu aan het op orde hebben van onze basisvakken, taal, lezen en rekenen, de basiskwaliteiten. Hiervoor werken wij handelings- en opbrengstgericht.

Onze leerlingen bereiden wij voor op kennis en vaardigheden die zij nodig zullen hebben voor hun toekomst. Vanuit verwondering voor de wereld om zich heen en met oog voor de ander stimuleren wij onze leerlingen zich tot een stevige persoonlijkheid te ontwikkelen zodat zij vol vertrouwen en onderzoekend hun toekomst tegemoet durven te gaan. De leerlingen willen wij mede-eigenaar laten zijn van hun ontwikkelings- en leerproces.

Elkaars kwaliteiten en talenten willen wij versterken, samen willen wij groeien in onderwijs.

Basisschool Veldzijde wil een bruisende school zijn, waar leerlingen stralen, ouders genieten en waar wij samen trots zijn op onze school! Laat de wereld zien wie je bent.

Schooltijden

Veldzijde werkt met een continurooster. Dit houdt in dat we een korte middagpauze houden, waarin de leerkracht met de kinderen in de klas eet. Daarna is er onder toezicht van de leerkracht nog even tijd om buiten te spelen.

Met ingang van 1 augustus 2022 hanteren wij het vijf-gelijke-dagenmodel.
Dit houdt in dat de leerlingen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur les hebben. De pauze- en gymtijden worden jaarlijks vastgesteld. Zie hiervoor de schoolgids op de website van Veldzijde.